Millî Eğitim Bakanlığı, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredatı” adıyla uygulamaya koymayı planladığı yeni müfredat taslağını 26 Nisan 2024 Cuma günü yayımlanmış; 2 Mayıs 2024 tarihine kadar kamuoyu görüşlerini almak üzere askıya çıkartmıştır. Bildirim bireysel görüşlere açık olup e-devlet üzerinden yapılabilmektedir.
Derneğimizin “ÇEDES” ve “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredatı”na ilişkin görüşünü aşağıda bilgilerinize sunarız. Dileyen üyelerimiz görüşlerini https://gorusoneri.meb.gov.tr/ bağlantısında bulunan “Görüş Bildir” butonuna basarak e-devlet üzerinden gün sonuna kadar bildirebilir.
ODTÜ MEZUNLARI DERNEĞİ
“ÇEDES” VE “TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ MÜFREDATI”
HAKKINDA GÖRÜŞÜDÜR
Millî Eğitim Bakanlığı, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredatı” adıyla uygulamaya koymayı planladığı yeni müfredat taslağını 26 Nisan 2024 Cuma günü yayımlanmış; kamuoyu görüşlerini almak üzere 1 haftalık askı süresi verilmiştir.
https://gorusoneri.meb.gov.tr/ adresinde verilen öneri metinleri hızlı bir şekilde incelendiğinde, okul öncesinden 8. Sınıfa kadar devam eden örgün eğitimde her bir ders müfredatında kapsamlı değişiklikler önerildiği, müfredata yeni kavramların ve derslerin sokulduğu, eğitim sistemimizin temeli olan bazı kavramların çıkartıldığı göze çarpmaktadır.
Öncelikle yeni müfredat ile Millî Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığının imzaladığı protokolle Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) uygulamasının kapsamının arttırılarak devam ettirileceği anlaşılmaktadır. Bu uygulama ile okullara imam, müezzin, din hizmetleri uzmanı, kuran kursu öğreticisi manevi danışman olarak atanmaktadır. 2023 yılında uygulanmaya başlanan ÇEDES ve 25-4-2024 tarihinde açıklanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Müfredatı anayasamızın laiklik ilkesine ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa aykırıdır.
Bu denli önemli ve kapsamlı bir değişiklik ancak Anayasamıza aykırı olmayacak şekilde yapılarak ve toplumun her kesimince benimsenerek meşru hale gelebilir. 1 haftalık bir görüş süresi verilerek kabul edilecek değişikliklerin toplum nezdinde bir karşılığı ve meşruiyeti olamaz. Böyle bir uygulamanın her yıl farklı değişikliklerle başa çıkmaya çalışan, giderek bilimsel bilgi ve özgür düşünceden uzaklaştırılan çocuklarımıza ve gençlerimize herhangi bir yararı olması mümkün değildir. Aksine bu değişiklikler toplumun gelişimine de engel olmaktadır.
ODTÜ Mezunları Derneği olarak, çocuklarımızın ve gençlerimizin yüksek yararına olacak, güncel ve evrensel bilimi esas alan, dini dogmalardan arındırılmış bir eğitim programının hazırlanması ve aşamalı olarak uygulanmasıdır.